اتحادیه باربری تهران

اتحادیه باربری تهران نهادی رسمی است که در تهران قرار دارد و در واقع اتحادیه شرکتهای اتوبار تهران است. این اتحادیه به امور مختلفی می پردازد از جمله تعیین دستورالعمل های جدید و قوانین مربوط به آنها در زمینه های باربری و حمل بار در تهران، رعایت مسائل ایمنی شرکتهای اتوبار تهران، نرخ و تعرفه های رسمی حمل بار و ... 

این اتحادیه البته پیگیر مسائل حقوقی افراد نیز هست. بطوری که برای مثال چنانچه شخص حقیقی یا حقوقی مشتری یکی از شرکتهای اتوبار و باربری تهران باشد و در زمان خدمات اسباب کشی (در مرحله بسته بندی لوازم و اثاثیه و یا هنگام حمل و جابجای بار) با کمک کارگران حمل بار آن شرکت، احیانا به هر یک از وسایل و یا اثاثیه فرد خسارتی وارد شود، یکی از مراجعی که می تواند جهت ادعای خسارت به آن مراجعه و یا تماس بگیرد، اتحادیه باربری تهران است. 

در واقع عضویت شرکتهای خدمات اسباب کشی و اتوبار تهران در اتحادیه باربری تهران نشان دهنده اعتبار آنهاست. برای شرکتهایی که شرایط لازم جهت عضویت در آن را داشته باشند و جهت دریافت مجوزهای مربوط به این اتحادیه اقدام کنند، در نهایت برای آنها پروانه کسب صادر می شود. 

این مجوز البته از طرف اتحادیه صنف حمل و نقل کالای شهری تهران صادر می شود و مشخصات فرد صاحب امتیاز شرکت اتوبار به همراه مشخصات دیگر (از جمله شماره پروانه، تاریخ صدور، تاریخ انقضاء و غیره) نوشته شده است. برای شرکتهای عضو این اتحادیه کد آیسیک صادر می شود که از طریق آن می توان عضویت و یا عدم عضویت آنها را متوجه شد. 

در حال حاضر کسانی که در تهران قصد تاسیس و راه اندازی شرکتهای خدمات اسباب کشی و حمل بار را دارند باید جهت دریافت مجوزهای رسمی از طریق اتحادیه باربری تهران و نهادهای همکار با آنها اقدام کنند. 
کلیه شرکتهای باربری که از این اتحادیه مجوز و پروانه رسمی گرفته اند موظف هستند که:

تعرفه ها و قیمت های باربری خود را بر پایه نرخ های رسمی اعلام شده توسط اتحادیه باربری تهران اعلام و برای مشتریان خود محاسبه کنند. 
از استانداردهای روز جهت حمل و جابجایی بار استفاده کنند. 
در صورت بروز هر گونه خسارت و یا آسیب، پاسخگوی مشتریان خود باشند و در صدد جبران آن برآیند. 
مسائل بهداشتی و ایمنی را هنگام جابجایی بار در تهران رعایت کنند. 

اتحادیه و اتاق اصناف ایران

این اتحادیه که در واقع بخشی از اتحادیه صنف اتوبار تهران است، پاسخگوی شما همشهریان گرامی است که قصد اثاث کشی و جابجایی در تهران (و یا از تهران به شهرستان ها) را دارید و به دنبال یک شرکت معتبر باربری در تهران هستید. با تماس با اتحادیه باربری تهران می توانید در مورد شرکتهای اتوبار دارای مجوز است یا خیر. 

از طرف دیگر نکته جالب اینجاست که این اتحادیه و صنف اتوبار تهران مجموعه ای از قیمت های پایه جهت حمل بار بین مناطق مختلف تهران و همچنین خودروهای مختلف سبک، نیمه سنگین و سنگین را اعلام کرده که شرکتهایی که عضو آن هستند تابع این قیمت ها و تعرفه ها برای مشتریان خود هستند. لذا اگر شما اقدام به رزرو خدمات یکی از این شرکتهای باربری کنید، مشکلی از لحاظ قیمت و تعرفه های باربری نخواهید داشت. 
اگر می خواهید با این صنف و اتحادیه تماس و یا به آدرس آنجا مراجعه کنید می توانید از طرق زیر اقدام کنید:

آدرس اتحادیه باربری تهران:

تهران - خیابان وصال شیراز 
شماره تماس: 66403713 - 66493522 

مقالات