اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی

منظور از اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی، اشتباهاتی است که متاسفانه برخی از افراد در زمان اثاث کشی خود مرتکب می شوند و تصور آنها بر این اساس است که براحتی از عهده همه امور برآمده و در نهایت مشکلی پیش نمی آید. اما گاهی نه تنها در حین اسباب کشی و حمل بار حتی پس از پایان آن به دلیل انجام همین اشتباهات، ممکن است فرد دچار خسارات جبران ناپذیری شود. خساراتی که مدتها برای وی، خانواده و یا همکاران او (در صورت اسباب کشی شرکت یا سازمان) چیزی جز پشیمانی و ناراحتی ببار نیاورد. 

همانطور که می دانید بهترین راه این است که جهت بسته بندی اثاثیه و سپس حمل بار خود با بهترین شرکتهای اتوبار و باربری تهران تماس بگیرید و از آنها کمک بخواهید. چه شما قصد حمل بار به شهرستان را داشته باشید و چه در داخل تهران، این کار در نهایت به نفع شماست. به این ترتیب شما می توانید با خیال راحت بر روی عملکرد کارگران باربری نظارت و بدون هیچ دردسری شاهد اثاث کشی باشید. البته این به این معنی نیست که شما نیز لازم نیست هیچ کاری انجام بدهید بلکه چه قبل از اسباب کشی و چه بعد از آن لازم است اقداماتی صورت گیرد تا در مجموع این کار در سریع ترین و بهترین حالت انجام شود. 
در این بخش مجموعه اشتباهاتی را برای شما یادآوری می کنیم که متاسفانه بسیاری از افراد آنها را انجام می دهند و با تبعات آنها نیز روبرو می شوند. امیدواریم پس از مطالعه موارد ذکر شده ضمن اجتناب از این موارد، براحتی بتوانید خودتان را جهت باربری و اسباب کشی به خوبی آماده کنید:

- عدم تماس با شرکتهای باربری تهران:

متاسفانه این باور اشتباه در ذهن برخی از افراد وجود دارد که با خود می گویند که اسباب و اثاثیه من کم است و یا با کمک اعضای خانواده و دوستان براحتی می توانم وسایل را بسته بندی و جابجا کنم! چه نیازی به شرکتهای اتوبار تهران دارم؟
این باور غلط موجب می شود که نه تنها موجب زحمت خود، خانواده و یا دوستان و بستگان خود شوید بلکه حتی ممکن است موجب وارد آوردن خسارت های گاه جبران ناپذیری به خود و خانواده شوید. از شکستن وسایل روشنایی و یا با ارزش مانند لوستر، تابلوهای شیشه ای باارزش تا کوبیده شدن بدنه وسایل به در و دیوار هنگام جابجایی آنها. از طرف دیگر ظروف شیشه ای و کریستال را نیز فراموش نکنید که در صورت کوچکترین اشتباه هنگام بسته بندی وسایل و اثاثیه، ممکن است در طول مسیر بشکنند و به این ترتیب سرویس غذاخوری شما ناقص شود و مجبور شوید از نو ظروف خود را تهیه کنید! 

مسئله دیگر حمل بار است. جابجا کردن و حمل و نقل وسایل سنگین کاری است حرفه ای و فقط از عهده کارگران با تجربه و دارای مهارت ها و توانایی های لازم در زمینه های باربری بر می آید. افراد دیگر ممکن است با وارد کردن فشار به بدن خود - به خصوص مهره های کمر - آسیب های جدی به خود و همراهانشان وارد کنند. چیزی که کسی انتظار آنرا ممکن است نداشته باشد ولی اتفاق افتادن آن بعید نیست و ممکن است فرد سالها و حتی در مواردی تا آخر عمر با عوارض جدی آن دست و پنجه نرم کند. 

برای مثال بلند کردن و جابجا کردن میزهای بزرگ نهارخوری، یخچال فریزرهای بزرگ، ماشین لباسشویی و موارد دیگری از این قبیل که بلند کردن هر یک از آنها برای افراد عادی می تواند یک ریسک باشد حتی با کمک دیگران. بنابراین به شما توصیه می کنیم که اگر قصد اثاث کشی و حمل وسایل و لوازم منزل و یا محل کار خود به مکانی دیگر را دارید، حتما با شرکتهای اتوبار تهران تماس بگیرید. 

- بستن قرارداد اسباب کشی با شرکتها و یا افراد نامعتبر:

یکی دیگر از اشتباهات رایج در اسباب کشی کمک گرفتن از افراد یا شرکتهای نامعتبر است. ممکن است افراد یا شرکتهای تازه کار و کم تجربه ای را پیدا کنید که با وعده های دروغین به شما خدمات اسباب کشی ارزان قیمت و یا سریع را وعده می دهند ولی این افراد در نهایت با ارائه باربری غیرحرفه ای و بسته بندی غیر اصولی نه تنها کار را به سختی از پیش ببرند بلکه حتی به شما خسارت وارد کنند و مسئولیت عملکرد اشتباه و ناقص خود را نیز بر عهده نگیرند. 

اما از طرف دیگر شرکتهای معتبر اتوبار و باربری تهران که عموما زیر نظر اتحادیه فعالیت دارند خود را در برابر بروز هر گونه مسئله احتمالی مسئول دانسته و با ارائه بیمه باربری، در برابر مسئولیت بزرگی که می پذیرند خود را موظف به پاسخگویی و ارائه خدمات درجه یک و بی نقص می کنند. این شرکتها مسئله اسباب کشی مشتریان خود (چه مشتریان حقیقی و چه حقوقی) کاملا جدی گرفته و معمولا با استفاده از پرسنل و کادری آموزش دیده و باتجربه تلاش می کنند تا بهترین سرویس های بسته بندی بار و انتقال آنها به مقصد را ارائه دهند. از طرف دیگر استفاده از خودروهای مجهز باربری نیز به این مسئله کمک بزرگی می کند. 
همچنین لطفا توجه داشته باشید که آن دسته از شرکتهای معتبر اتوبار تهران که زیر نظر اتحادیه باربری تهران فعالیت دارند، در قبال سلامت و ایمنی دارایی و اموال مشتریان خود کاملا مسئول هستند و برای مثال اگر خدای نکرده، هر یک از وسایل مشتریان دچار کوچکترین آسیبی شود، باید خسارات وارده را پرداخت و جبران کنند. 


اشتباهات رایج در باربری و اسباب کشی


- عدم آماده سازی محل جدید جهت حمل بار:

این مسئله نیز یکی از مشکلات بسیاری از افراد بی نظم و تنبل در اثاث کشی است. باید از قبل محل جدید که در واقع تبدیل به منزل جدید و یا محل کسب و کار شما خواهد شد، آماده شده باشد. این آماده شدن صرفا به معنای خالی از وسیله بودن نیست، بلکه همه چیز باید مرتب باشد. سیستم های روشنایی، وضعیت سرویس های دستشویی، آشپزخانه، وضعیت آب و لوله ها، درب و پنجره ها و حتی دیوارها و موارد دیگر همه از قبل کاملا آماده و در صورت نیاز تعمیر و یا بطور کامل سرویس شده باشند. 

جهت روشن شدن این موضوع مثالی را برای شما می زنیم: تصور کنید که قصد اسباب کشی منزل و یا انتقال دفتر شرکت خود به محل دیگری را دارید و تازه پس از پایان اسباب کشی متوجه اتصالی سیم های برق، خرابی دستشویی و یا نیاز به تعمیر و مرمت دیوارها می شوید. درست زمانی که دیر شده است. در این صورت باز هم به زحمت می افتید و حتی ممکن است مجددا مجبور شوید در محل جدید برخی وسایل را بار دیگر جمع آوری کنید تا بتوانید راحت تر دست به تعمیر و اصلاح بخش هایی از مکان جدید خود شوید. این کار زحمت شما و دیگران را دوچندان کرده و موجب افزایش خستگی و کسالت در شما خواهد شد. 

- نداشتن برنامه ریزی دقیق برای اثاث کشی:

داشتن برنامه ریزی برای خدمات باربری تهران می تواند یک عامل بسیار مفید و مناسب باشد. به خصوص برای خانواده هایی که مشغله ها و گرفتاری های زیادی دارند. هرچه زمان بندی و برنامه ریزی دقیق تر و بهتر باشد، راحت تر می توان وسایل را جمع آوری و آماده بسته بندی و حمل بار در تهران و یا به مقصد شهرهای دیگر کرد. 
همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است به دلایلی کار بسته بندی لوازم، حمل بار در خیابان های تهران و یا جاده های خارج از شهر و حتی انتقال کارتن ها و جعبه های حاوی وسایل به محل جدید کمی طول بکشد.  

- آماده نکردن و دسته بندی نکردن وسایل:

یکی دیگر از اشتباهات رایج اثاث کشی و باربری، دسته بندی نکردن وسایل است. بهتر است پیش از اسباب کشی، کلیه وسایل قابل حمل و بسته بندی را جدا کرده و هر دسته را در گوشه ای قرار دهید. برای مثال ظروف آشپزخانه، وسایل شکستنی و لوازم مربوطه را در آشپزخانه و یا روی میز نهارخوری قرار دهید و کتاب ها، پوشاک و سایر لوازم هر کدام در گوشه ای از سالن نشیمن و یا پذیرایی قرار داده شوند تا کارگران اتوبار پس از ورود به محل براحتی بتوانند هر دسته از وسایل را جداگانه در کارتن ها قرار داده و به سرعت کار بسته بندی و در نهایت جابجایی آنها پیش برود.

- قراردادن کل وسایل در اختیار کارگران حمل بار:

این نکته را در اثاث کشی به یاد داشته باشید که لازم نیست تمام وسایل شما بسته بندی و آماده حمل شوند. بلکه بهتر است برخی از وسایل بنا به دلایلی توسط خود فرد به محل منتقل شوند. از جمله:
طلا، نقره و جواهرات
گجت های کوچک و با سایز کم (مانند لپ تاپ، تبلت و غیره)
مدارک شخصی (کلیه اسناد، گواهینامه ها، مدارک تحصیلی، مدارک شناسایی و ...)
ارز، پول نقد و یا کارت های بانکی
هر وسیله یا شیء که به دلایلی تصور می کنید حمل آنها توسط کارکنان شرکتهای باربری تهران لازم نیست (برای مثال تابلوهای نفیس و گرانبهای قدیمی)


اشتباهات باربری و اثاث کشی


- در نظر نگرفتن هزینه مناسب جهت اسباب کشی:

همانطور که اشاره کردیم، شرکتهای معتبر اتوبار تهران زیر نظر اتحادیه باربری فعالیت می کنند و تابع قوانین آن هستند. از جمله قیمت و تعرفه باربری. بنابراین از آنجایی که بسته بندی و حمل بار تهران هر کدام پروسه هایی هزینه بر هستند، در نتیجه هزینه نهایی اثاث کشی ممکن است رقمی بیشتر از انتظار شما شود. اما در عوض رزرو خدمات هر یک از بهترین شرکتهای اتوبار تهران، مزایای متعددی برای شما در بر خواهد داشت و در نهایت وسایل و لوازم شما به سرعت آماده سازی و بسته بندی شده و به مقصد انتقال داده می شوند. به این ترتیب این بار سنگین از روی دوش شما و اعضای خانواده برداشته می شود و براحتی می توانید صرفا بر چیدمان برخی وسایل سبک و کم حجم در محل جدید تمرکز کنید. 
پس هزینه اسباب کشی در برابر آنچه در پایان بدست می آورید بسیار به صرفه و حتی ناچیز است. لذا نگران هزینه ها نباشید. به خصوص اگر وسایل ارزشمند و گران قیمت زیادی دارید و یا تعداد لوازم شما زیاد است. 

- تماس با شعبه دیگر شرکت باربری:

اگر منزل و یا محل کار شما در هر یک از بخشهای تهران قرار دارد، بهتر است با شرکت های اتوبار فعال در آن منطقه و یا شعبات آنها در آن محدوده، تماس بگیرید. برای مثال چنانچه منزل شما در شمال تهران است بهتر است با شرکت های باربری شمال تهران تماس گرفته و در نهایت از آنها کمک بگیرید. و یا اگر شرکت، فروشگاه یا موسسه ای که مدیریت آنرا بر عهده دارید در غرب تهران قرار دارد، با شرکتهای باربری غرب تهران می توانید تماس بگیرید. این کار موجب صرفه جویی در وقت و افزایش کیفیت سرویس دهی می شود. 

- عدم توجه به بیمه باربری:

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که شرکتهای معتبر باربری در تهران، به شما بیمه باربری ارائه می کنند. به این ترتیب مسئولیت ایمنی کل وسایل شما را در زمان اثاث کشی قبول می کنند. اگر می خواهید جهت رزرو خدمات اسباب کشی با شرکتهای باربری تهران تماس بگیرید، حتما در مورد بارنامه و بیمه باربری نیز از آنها بپرسید. 
فراموش نکنید همانطور که انسان ها نیاز به خدمات بیمه دارند، دارایی ها و اموال شما نیز نیاز به چنین خدماتی دارند. 

- اسباب کشی در زمان نامناسب:

زمان یکی از فاکتورهای مهم در باربری تهران است. معمولا بسیاری از افراد بنا به دلایل متعددی اسباب کشی خود را هنگام تابستان و یا ایام تعطیل انجام می دهند. این کار می تواند مزایای مختلفی داشته باشد از جمله خلوت تر بودن خیابان ها و جاده ها و دسترسی آسان تر به مناطق مختلف تهران و یا شهرستان ها. اما برعکس اسباب کشی در اوج ساعت های پر ترافیک هفته و یا روزهایی که هوا به شدت سرد و یا طوفانی است ممکن است کاری عاقلانه نباشد و اثاث کشی با تاخیر انجام شود. 


اشتباهات اسباب کشی و حمل بار


- دخالت دادن کودکان و یا سالمندان در اسباب کشی: 

بهترین کار این است که پیش از اسباب کشی کودک و یا نوجوان خود را تا حد امکان دور نگه دارید. وسایل او را از قبل آماده کرده و اگر به دبستان یا دبیرستان می رود، طوری برنامه ریزی کنید که پس از پایان ساعت های آموزشی مستقیما بتواند به منزل جدید برود. اما در صورتی که قصد اسباب کشی به شهرستان ها را دارید، در نهایت اگر نمی توانید برای او فکری بکنید، به او اجازه دهید که تا پایان باربری و جابجایی اثاثیه، در منزل یکی از بستگان یا آشنایان بماند. 
همچنین برای افراد سالمند و مسنی که قصد اسباب کشی دارند نیز بهتر است کاری کنید که در طول این مدت کوچکترین فشاری به آنها وارد نشود. افراد مسن وضعیت حساسی دارند و بهترین کار این است که نگرانی و یا فشار از روی آنها برداشته شود. 

- صحبت کردن بیش از حد با کارگران:

نکته ای که لازم است به آن توجه شود این است که شاید لازم باشد جهت بسته بندی و یا در پایان کار، جهت قرار دادن برخی وسایل در محل جدید خود با کارگران صحب کنید اما این امر به این معنی نیست که هر دقیقه سر راه کارگران بایستید و بر سر هر موضوعی با آنها صحبت کنید! لطفا توجه داشته باشید که صحبت های بیش از حد و گاه بی ربط می تواند تمرکز حواس آنها را کاهش داده و راندمان کاری آنها را در باربری تهران کاهش دهد. به خصوص هنگامی که جهت باربری به شهرستان های دوردست اقدام کرده اید و یا در ساعت های شب کار جابجایی اثاثیه شما انجام می شود. توصیه می کنیم که نظرات و پیشنهادات خود را بصورت فشرده و در مدت زمانی کوتاه بیان کرده و سپس اجازه دهید تا آنها نیز به آرامی کار خود را انجام دهند. 

جهت رزرو اتوبار تهران با همکاران ما در شرکت باربری پارسی بار تماس بگیرید تا یک اسباب کشی آسان و موفق را تجربه کنید. 

مقالات