7 نکته برای اسباب کشی آسان

اسباب کشی آسان و راحت نکته ای است که بسیاری از افراد پیش از آغاز اثاث کشی و جابجایی منزل و یا محل کار خود به آن فکر می کنند. این که چگونه اسباب کشی و حمل بار خود را به ساده ترین و بی دردسرترین شیوه انجام بدهیم. به این ترتیب می توانید ضمن بهره مند شدن از خدمات اسباب کشی شرکتهای فعال در زمینه باربری تهران، به آسانی و بدون هیچ مشکل و یا دردسری اقدام به جابجایی وسایل و لوازم خود کنید. 
این نکته اهمیت زیادی دارد چرا که اصولا باید طوری برنامه ریزی کرد که در اثاث کشی:

وسایل و لوازم آسیبی نبینند، دزدیده و یا گم نشوند. 
در کوتاه ترین زمان ممکن باربری و حمل وسایل صورت بگیرد.

به همین منظور برای اینکه این کار را به آسانی بتوانید انجام بدهید چند ترفند و نکته بسیار ساده را به شما در این بخش معرفی می کنیم که با رعایت این نکات، براحتی خواهید توانست از عهده این امر بر آیید و حتی از این فرصت جهت آماده سازی هر چه بهتر محل جدید استفاده کنید:

- شناسایی بهترین شرکتهای اتوبار تهران:

در ابتدا بهترین کار این است که برای اسباب کشی آسان و راحت با شرکتهای خدمات اتوبار تهران تماس بگیرید. این شرکتها معمولا کلیه خدمات مورد نیاز شما در زمینه خدمات بسته بندی لوازم و را برآورده می کنند. شاید برخی افراد تصور کنند که براحتی می توانند به برخی از افرادی که دارای وانت بار، خاور و یا کامیون هستند و در برخی از نقاط شهر خودروی خود را پارک کرده و منتظر مشتری هستند، اعتماد کنند و به این ترتیب یک اسباب کشی ارزان قیمت داشته باشند. 

اما این نکته را به یاد داشته باشید که معمولا این افراد عضو اتحادیه باربری تهران نیستند و نمی توانند در عمل ایمنی بار شما را تضمین کنند. معمولا بسته بندی وسایل شما را با تاخیر و بصورت غیر حرفه ای انجام می دهند و به همین دلیل ممکن است هر لحظه وسایل شما در هنگام جابجایی و حمل بار دچار آسیب های جدی شوند. ضمنا به دلیل اینکه این افراد از قوانین اتحادیه پیروی نمی کنند، معمولا خبری از بیمه باربری (که شرکتهای معتبر باربری تهران از جمله شرکت اتوبار پارسی بار تهران ارائه می کنند) نیست و به این ترتیب هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرند. 

هیچ کسی تمایل ندارد که اسباب کشی او تبدیل به یک کابوس شود و باید مرتب نگران گم شدن و یا شکسته شدن وسایل خود شود. بنابراین توصیه می کنیم با شرکتهای معتبر اتوبار در تهران تماس بگیرید. این نخستین قدم شما جهت داشتن اثاث کشی آسان خواهد بود. 

- محل جدید را از قبل آماده کنید:

همه چیز باید از قبل آماده شده باشد تا اثاث کشی خانواده و یا انتقال یک موسسه یا یک شرکت به خوبی پیش برود. این به این معنی است که منزل جدید و یا محل جدید کار شما باید کاملا آماده باشد تا هنگامی که کارگران باربری وسایل و لوازم شما را در آن می چینند، همه چیز آماده باشد تا یک زندگی جدید و یا کسب و کار شما در آن محل آغاز شود. بطوری که فقط تنها مسئله چیدمان وسایل در محل جدید آنها باشد. لذا توصیه می کنیم به این منظور چند روز قبل از آغاز بسته بندی حتما نکات زیر را به یاد داشته باشید و یک به یک انجام دهید. به خصوص اگر محل جدید فاصله زیادی تا مکان فعلی شما دارد و یا در شهری دیگر قرار دارد و باید حمل بار به شهرستان به این منظور صورت بگیرد. در این صورت حتما این موارد را انجام دهید:

نظافت و پاکیزگی را با نهایت دقت در محل جدید خود انجام دهید و همه جا را کاملا تمیز و آماده کنید.
از قبل محل اشیاء و وسایلی که باید در محل جدید خود قرار داده شوند را به دقت پیش بینی کنید. 
وضعیت آب، برق، گاز، سالم بودن درها، پنجره ها، آیفون در و سایر موارد را از قبل به دقت بررسی و در صورت نیاز به تعمیر این کار را حتما انجام دهید.
تمام اعضای خانواده و همکاران خود را از مدتی قبل در جریان قرار دهید. 
با همسایگان و یا مالکان محل جدید (در صورت رهن و اجاره) از قبل هماهنگی های لازم را به عمل بیاورید. 
در صورت نیاز قبل از شروع به اثاث کشی، اقدام به سم پاشی چاه ها کنید. 
دقت کنید که در صورت بازسازی محل جدید، نیازی به رنگ آمیزی و اقداماتی از این قبیل نباشد. 


نکات اسباب کشی آسان


- وسایل خود را دسته بندی کنید:

یکی از بهترین اقدامات دیگری که می توانید جهت یک اسباب کشی آسان به عمل آورید این است که لوازم خود را جدا کنید و طوری این کار را انجام دهید که کارگران شرکتهای اتوبار تهران پس از رسیدن به محل شما به آسانی بتوانند لوازم آشپزخانه، لباس ها، میز و صندلی ها و مبل، لوازم صوتی و تصویری و سایر موارد را به راحتی بسته بندی کنند. داشتن نظم و ترتیب در روز اسباب اهمیت زیادی دارد و به سرعت کار کارگران اتوبار تهران کمک زیادی می کند. 

- لوازم شخصی خود را آماده حمل کنید:

برخی از وسایل باید توسط خود فرد به محل جدید حمل شوند نه کارکنان شرکتهای باربری تهران. لز جمله لوازم گرانبهایی مانند طلا و جواهرات خانمها، مدارک و اسناد مختلف و ...

- آماده کردن فرش، موکت و قالی برای اسباب کشی:   

یکی از بهترین کارهایی که می توانید جهت سریع تر شدن روند کار انجام دهید این است که پیش از ورود کارگران حمل بار به محل مورد نظر، از قبل فرش یا قالی خود را جمع کنید و آنرا به صورت لوله ای درآورده و در گوشه ای قرار دهید تا در روز اثاث کشی صرفا کارگران بتوانند به منظور حمل بار، آنها را به سرعت بسته بندی کرده و به خودروی حمل بار منتقل کنند. این کار گاهی کمکی هر چند کوچک به سرعت این روند می کند. 

- وسایلی را که نیاز ندارید، دور بیندازید:

همه ما در خانه هایمان و گاهی حتی در محل کار، وسایلی داریم که اگر به دقت توجه کنید متوجه خواهید شد که هیچ گونه نیازی به آنها ندارید و یا وسایلی فرسوده و کهنه هستند و عملا بودن آنها جز تنگ کردن فضای شما کاری انجام نمی دهد. به منظور اجتناب از این مسئله باید حتما وسایل کهنه و لوازم غیر ضروری را از قبل شناسایی کرده و دور بیندازید. برای مثال مواد غذایی دور ریختنی و فاسد شدنی، لباس های کهنه، مجلات و روزنامه هایی که بدرد شما نمی خورند و ... 

- خالی کردن یخچال فریزر:

بیشتر مواد غذایی که احتمال فاسد شدن آنها در طول حمل بار وجود دارد، بهتر است جمع آوری شده و دور ریخته شوند. همانطور که می دانید یخچال فریزر هنگام بسته بندی و باربری باید کاملا خالی باشد. 

مقالات