حمل گاوصندوق در تهران

حمل گاوصندوق امروزه هم از لحاظ امنیتی و هم جابجایی اهمیت زیادی دارد. نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، بسیاری از بانک ها، شرکتها، موسسات خصوصی یا دولتی و حتی در خانه های مردم عادی نیز گاوصندوق وجود دارد و به دلایل متعددی از جمله نگهداری اسناد و مدارک مهم، پول، ارز، طلا و جواهرات و یا برخی از دارایی ها و وسایل بسیار ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرند. 

اما از طرف دیگر زمانی که بحث اسباب کشی و انتقال وسایل از محلی به محل دیگری پیش می آید یکی از وسایلی که بیاد حمل شوند، گاوصندوق است. از لحاظ نوع کارکرد گاوصندوق ها به دو دسته تقسیم می شوند:

گاوصندوق های خانگی 
گاوصندوق های اداری

معمولا گاوصندوق های خانگی سایز و ابعاد کوچک تری نسبت به گاوصندوق های اداری دارند. چرا که امروزه در بانک ها، هتل ها، اداره ها، موسسات، مراکز مالی، تجاری و یا فروشگاهی اسناد و مدارک و یا سرمایه های مهمی مانند ارز، سکه طلا، جواهرات و حتی شمش طلا - مانند خزانه بانک های جهان - نگهداری می شوند. 


جابجایی گاوصندوق:

موسسات و شرکتها و حتی افرادی که دارای گاوصندوق شخصی در منزل و یا دفتر کار خود هستند، می توانند با کمک کارگران حرفه ای و شرکت هایی که خدمات حمل و نقل گاوصندوق را ارائه می دهند، اقدام به جابجایی آنها کنند. تصور کنید فردی بعد از سالها سکونت در مکانی و یا کار و کسب در مکانی، می خواهد از آن مکان اسباب کشی کند. به عبارت بهتر محل زندگی و یا دفتر کار خود را به مکانی دیگر - در تهران و یا شهرهای دیگر - منتقل کند. یکی از مهمترین مواردی که در اثاث کشی و حمل بار باید همراه با سایر وسایل جابجا شوند، گاوصندوق است که اتفاقا اهمیت زیادی برای مالکش دارد. 


خطرات حمل گاوصندوق:

شاید برای برخی افراد اینطور بنظر برسد که جابجا کردن و انتقال گاوصندوق کار چندان دشواری نباشد و هیچ خطری در بر نداشته باشد اما چنین نیست و حمل گاو صندوق کاری است بسیار حساس و در صورت اشتباه و بی دقتی می تواند عواقب زیر را داشته باشد:

بر اثر افتادن بر زمین به دلیل وزن زیاد بر روی سطح کفپوش، آسیب وارد کند. 
به دلیل وزن زیاد و سنگین بودن، افراد غیر حرفه ای دچار آسیب های فیزیکی (مانند آسیب به ستون فقرات) شوند. 
اگر محتوای گاوصندوق پیش از حمل، تخلیه نشده باشد و درب آن بر اثر حواس پرتی افراد، بصورت اتفاقی نیمه باز مانده باشد، ممکن است محتوای آن هنگام حمل به بیرون بریزند. 
در صورت بی دقتی هنگام جابجا کردن گاوصندوق توسط افراد عادی، ممکن است لبه های بدنه آن با در و دیوار برخورد کرده و خراش و یا آسیب هایی از این دست ایجاد شود. 
اگر - خدای نکرده - هنگام حمل، بر اثر بی احتیاطی ناگهان گاوصندوق سنگین از دست افراد رها شود و بر روی پای افراد بی افتد، ممکن است فرد دچار شکستگی و یا ضرب دیدگی شدید از ناحیه پا شود. 

به همین جهت لازم است که به منظور این کار از کارگران باتجربه و حرفه ای شرکتهایی که خدمات حمل گاوصندوق ارائه می دهند کمک بگیرید. 


حمل گاوصندوق در تهران


مزایای انتقال گاوصندوق توسط شرکتها و افراد حرفه ای:

برعکس موارد ذکر شده در بخش قبل (خطرات حمل گاوصندوق) در صورتی که جهت جابجا کردن گاو صندوق خود در منزل و یا محل کار از شرکتهای حرفه ای باربری و بهترین ارائه کنندگان این خدمات کمک بگیرید، نه تنها مشکلی برای شما و دارایی های شما بوجود نخواهد آمد، بلکه این کار مزایای متعددی برای شما خواهد داشت از جمله:

محتویات درون گاوصندوق (پول، جواهرات، سکه، اسناد مهم و ...) محفوظ خواهند ماند. 
بدنه گاوصندوق هنگام بلند کردن توسط کارگران حرفه ای، بر روی زمین کشیده نشده و بر روی کفپوش و یا دیوارها آسیبی وارد نمی کند. 
در وقت و زمان شما صرفه جویی می شود و نیازی به نگرانی نخواهد بود. 
کوچکترین فشاری به بدن شما و اطرافیان شما وارد نخواهد شد. 

به همین جهت و با توجه به حساسیت این مسئله توصیه می کنیم که چه قصد اسباب کشی در تهران را داشته باشید و چه نداشته باشید، پیشنهاد می کنیم که جهت انتقال گاوصندوق شخصی و یا محل کار خود به مکانی دیگر از شرکتهای باربری تهران کمک بگیرید. حمل و نقل گاوصندوق یکی از خدمات تخصصی این شرکتها می باشد. 


`

نحوه جابجایی گاوصندوق:

روش حمل گاوصندوق تا حدودی بستگی به سایز گاوصندوق دارد. چرا که حمل گاوصندوق های کوچک و خانگی معمولا بسیار آسان و همراه با سایر وسایل در اسباب کشی صورت می گیرد اما در مورد گاوصندوق هایی با ابعاد متوسط و یا زیاد با وزن سنگین، این مسئله فرق می کند. 

جهت جابجا کردن گاوصندوق های سنگین و یا بزرگ از وسایلی مانند چرخ حمل بار، پلاستیک و یا کاور نایلون حباب دار و ضد ضربه و یا پتو استفاده می شود. در بعضی از کشورهای جهان حتی از جرثقیل جهت جابجا کردن گاوصندوق های بزرگ استفاده می شود. 

به این منظور کارگران مراحل زیر را معمولا انجام می دهند:

بصورت چند نفره گاوصندوق را به آرامی از جای خود حرکت می دهند. 
دور تا دور گاوصندوق را کاور می کنند (با استفاده از لایه های استرچ رپ، بابل رپ و یا پتو و یا حتی پارچه های ضخیم) و از طناب یا چسب های نواری مخصوص جهت سفت کردن آن استفاده می کنند. 
گاوصندوق را به آرامی بلند کرده و بر روی چرخ حمل بار می گذارند و یا در صورتی که کارگران آنرا حمل خواهند کرد، چند نفری و به آرامی آنرا حرکت می دهند. 

شرکت باربری و اتوبار پارسی بار تهران با ارائه بهترین خدمات جابجایی گاوصندوق در تهران آماده خدمتگذاری به شما همشهریان گرامی است. 

مقالات