مراحل جابجایی و حمل پیانو

جابجایی پیانو در اسباب کشی برای صاحبان این وسیله که یکی از مهمترین و در عین حال سنگین ترین لوازم و آلات موسیقی است، اهمیت زیادی دارد. امروزه یکی از خدمات شرکت های باربری تهران، بسته بندی و حمل وسایل موسیقی از جمله پیانو است. 

بنابراین اگر شما هم قصد اسباب کشی در تهران را دارید و دارای پیانو در منزل خود هستید، جای نگرانی نیست و می توانید این کار را نیز با خیال راحت به کارگران شرکت های اتوبار تهران بسپارید تا با بسته بندی صحیح و حمل اصولی پیانو آنرا به محل مورد نظر انتقال دهند و جابجا کنند. 

پیانو یکی از قدیمی ترین و زیباترین سازهای موسیقی است که از دیرباز تاکنون مورد استفاده قرار می گرفته است و امروزه علاوه بر خانه ها در بسیاری از مراکز رسمی و یا غیر رسمی جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. صدای آرامش بخش و دلنواز پیانو، به فضای تالارها، رستوران ها، ارکسترهای موسیقی کلاسیک و ... گرما و انرژی خاصی می بخشد. به همین جهت نه تنها استفاده از این ساز بلکه نگهداری از آن نیز اهمیت دارد. به خصوص زمانی که قصد جابجا کردن آنرا داشته باشیم. 


جابجایی پیانو در اسباب کشی


طریقه جابجایی انواع پیانوها:

نکته مهمی که در همین ابتدا باید به آن اشاره کنیم این است که جابجایی پیانوها تا حدودی بستگی به نوع آنها دارد. در حال حاضر شرکت های مختلفی در جهان اقدام به ساخت و تولید انواع پیانوها می کنند. از معروف ترین کشورهایی که در آنها شرکتها و کارخانجات متعددی اقدام به ساخت و تولید پیانو می کنند، می توان از ژاپن، آلمان، اتریش، کره جنوبی و روسیه را نام برد. اما اگر بر حسب شکل ظاهری و همچنین سیستم تولید صدای پیانوها بخواهیم آنها را دسته بندی کنیم، تقریبا می توان موارد زیر را اشاره کرد: 

پیانوهای بزرگ یا گراند
پیانوهای دیواری
پیانوهای دیجیتال (یا پیانوهای الکتریکی)

 حمل و جابجایی هر یک از این سه نوع پیانو، سختی های خودش را دارد. اما نگران نباشید چرا که با کمک کارگران اتوبار تهران براحتی می توانید شاهد بسته بندی و جابجایی پیانوی خود باشید. البته در این میان، از سه نوع پیانوهای نام برده معمولا حمل و جابجایی پیانوی گراند یا بزرگ دشوارتر و کمی وقت گیرتر است اما جای نگرانی نیست چرا که کارگران باربری به آسانی پیانو را بسته بندی کرده و با کمک لوازم مورد نیاز، از محل اولیه حرکت می دهند که در ادامه جزئیات این امر را برای شما شرح می دهیم. 

حمل و جابجایی پیانوهای دیواری و دیجیتال به دلیل سبک تر بودن و کوچک تر بودن سایز و ابعاد آنها، کمی راحت تر است ولی روش بسته بندی و حمل آنها مشابه پیانوهای گراند است. 


حمل پیانو در اسباب کشی


نحوه جابجایی و حمل پیانو: 

بعضی از پیانوها زیر هر یک از پایه ها دارای چرخ هستند و از این رو هنگام جابجا کردن آنها می توان براحتی با حرکت دادن بدنه پیانو با کمک چرخ ها، آنها را جابجا کرد. اما بسیاری از پیانوها اینگونه نیستند و جهت جابجا کردن و حمل آنها می توان بصورت زیر عمل کرد:

کارگران در ابتدا در صورتی که پایه ها و قسمت های مختلف پیانو قابل جداسازی باشند، آنها را جدا می کنند. 
بدنه و پایه های پیانو به دقت با استفاده از لایه های پلاستیک ضد ضربه (استرچ رپ) پوشانده شده و آماده حمل می شود. 
در صورتی که پایه ها قابل جداشدن نباشند، کارگران به آرامی بدنه را بلند کرده و زیر آنها چرخ های متحرک قرار می دهند.   
پیانو باید به آرامی کشیده شود بطوری که نه به بدنه و نه به پایه های آن فشاری وارد نشود. همچنین اگر درب بخش کلیدهای پیانو بصورت کشویی است، حتما بسته باشد تا کلیدهای پیانو در معرض کوچکترین آسیبی نباشند. 

شرکت اتوبار پارسی بار تهران با تجربه ای موفقیت آمیز و درخشان در امر باربری تهران و جابجایی انواع سازها و آلات موسیقی کلاسیک و دیجیتال در اسباب کشی، در خدمت شماست. جهت جابجایی و حمل پیانوی خود و سایر اثاثیه با ما تماس بگیرید.

مقالات